Translate

lørdag 17. september 2011

All Inclusive.......


Jeg har nettopp lest ett innlegg om all inclusive på  Mallorca.Jeg kan skjønne at mange velger det fordi det er enkelt,men det ikke folk skjønner er at feriestedene til slutt kun kommer til å bestå av hoteller..Når ikke turistene spiser og drikker ute lenger går spisestedene/barene konkurs og til slutt ligger gatene nesten helt øde.Der hvor vi pleier å være,har vi sett  forandring i løpet av kort tid.Det er flere spisesteder som nå har problemer fordi turistene har kjøpt all mat og drikke på hotellene.Jeg kan ikke skjønne at dette er bra for hotellene  i lengden heller.Hvor morsomt er det å reise til ett feriested som bare består av hoteller og en og annen suvernir butikk.Dette kan da umulig hotellene tjene på i lengden.....Jeg kommer aldri til å kjøpe all inclusive når jeg skal på ferie og jeg håper at andre også vil tenke seg om neste gang de vurderer det.Jeg liker at det er mennesker i gatene og at man kan sette seg ned på en resturant eller bar for å se på livet.Det er koselig,men det kommer det sikkert til å bli slutt på om denne trenden fortsetter.



Til slutt ender vi vel opp med øde og folketomme gater på feriestedene....

Uansett hva dere velger så ønsker jeg dere en flott helg :-)))

4 kommentarer:

  1. Dette er så riktig så riktig,Hege.
    Jeg kommer i likhet med deg heller aldri til å kjøpe all inclusive.Jeg vil ha muligheten til å velge,og den vil det jo bli slutt på når spisesteder/puber/barer dør ut en etter en...!! Gleder meg forøvrig til neste ferietur :))

    klem fra Heidi:)

    SvarSlett
  2. Jeg har aldri prøvd All Inclusive. Liker å skifte litt på det. Sjelden jeg bestiller hotell faktisk, finner for det meste noe dit man kommer dersom man ikke er for kresen på det. Selvsagt kan det være vanskelig i den mest belastede ferietiden, men reiser man utenom er det ingen problemer:-)

    SvarSlett
  3. Hmmmm, jeg har vært på All inclusive mange ganger og syns det er helt topp. Men jeg kan like gjerne gå ut å spise andre steder, selv om jeg er på et slikt hotell. Låser meg ikke fast til dette , men syns det er praktisk og ha det slik, kan hente meg den drikken jeg vil, spise når jeg vil osv. Mange av all inclusive hotellene ligger litt utenfor alfarvei noen ganger og man både bor og spiser ganske billig.
    Da er det ofte store hotell komplekser, som en liten by. Betalte 10 000 kr for 2 voksne i 14 dager i Tyrkia for all inclusive på 5 stjerners hotell. Vi leide scooter og kunne fint kjøre inn til hesegryta hvor det var stappa fullt med folk i gatene. Tror nok ikke disse hotellene vil ta vekk folka i gata, spørs kanskje hvor man reiser da. All inclusiv er jo praktisk for familier og man kan ha, skrive kan ha, mere kontroll på økonomien. Flere av mine venner som er single og ikke har så god råd, velger all inclusiv eller halvpensjon. Men som sagt, jeg går jo ut spiser også om jeg føler for det innimellom.

    SvarSlett
  4. All inclusive er sikkert veldig praktisk for mange,men ikke for de lokale resturantene og barene.Flere har problemer fordi det er så mange som spiser på hotellene.Vi reiser alltid til Alcudia og der forteller de lokale at det er veldig vanskelig å drive ett spisested/bar pga turister som har kjøpt all inclusive.Vi har sett forandring på de årene vi har vært der og det er ikke til det positive.

    SvarSlett